Stelt u zich voor: u koopt een andere auto. Eenmaal bij de dealer aangekomen wilt u maar één ding: instappen en wegrijden. En u wilt, ook later, vooral geen ingewikkeld gedoe met onderhoud. En áls er dan onverhoopt tóch een keer wat aan de hand is, dan verwacht u een snelle en duidelijke oplossing. Wat dat te maken heeft met het cliëntvolgsysteem dat u gebruikt?
De cliënt als belangrijkste bouwsteen voor succesvolle software
New perspectives on Technology in Society, experimentation beyond the labaratory. Inderdaad, das nogal een titel. In dit eind vorig jaar gepubliceerde boek delen de auteurs allerlei uitkomsten van verschillende technologische experimenten. Interessant voor iedereen die zich bezighoudt met het implementeren van technologie in het algemeen en in het sociaal domein in het bijzonder. En, hoe …
Top 5: dit zijn de meestgelezen blogs van 2017
Bent u ook alweer volop aan de slag? Vervuld van uitdagende doelstellingen en nieuwe plannen? Goed om te horen, hier bij Thorax doen we precies hetzelfde. Toch nodig ik u van harte uit om even stil te staan bij het afgelopen jaar. Gewoon, omdat de tijd al zo snel gaat en zaken even snel weer …
IT-er én hulpverlener tegelijkertijd: kan dat eigenlijk wel?
Mensen noemen me vaak IT-er en dat begrijp ik natuurlijk wel. En ook al heb dan ik dan niet de klassieke vier ballpoints in m’n borstzakje, ik kom inderdaad wél bij zorgaanbieders en gemeenten binnen om met behulp van software(advies) een probleem op te lossen. Tóch voel ik me in de basis meer een hulpverlener. …
Nieuwe Europese privacywet vraagt om serieuze aanpak door álle organisaties. Bent u er al klaar voor?
Weet u het nog? Dat ik eind vorig jaar heb geschreven over Veilig Thuis, dat als advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling onder vuur lag vanwege de lange wachtlijsten? Gelukkig zijn er inmiddels flinke stappen vooruit gezet, kunnen we uit eigen ervaring melden. We werken met nogal wat locaties van Veilig Thuis samen …