Veilig omgaan met medewerkergegevens? Thorax koppelt AFAS aan je ECD
Naast de koppeling tussen het primair proces en het financiële proces, koppelen we nu ook op een veilige manier relevante medewerkergegevens vanuit AFAS aan het ECD.
Wat houdt dit in?
Wanneer een medewerker in dienst komt, wordt deze ingevoerd in AFAS. Via de koppeling wordt automatisch een account in myneva aangemaakt.
Ook worden de gebruikersrechten in myneva automatisch ingesteld. Dit kan op twee manieren.
- Via het toevoegen van standaard gebruikersgroepen.
- Via het inladen van een functiematrix.
Als een medewerker in AFAS op ‘uit dienst’ wordt gezet, dan wordt automatisch het account in myneva op inactief gezet. Zo wordt voorkomen dat oud-medewerkers na uitdiensttreding nog kunnen inloggen in myneva.
Wijzigingen kloppend en
up- to- date
Ook worden wijzigingen als: nieuwe gebruiker, wijzigingen op de medewerkerskaart en op inactief gezette gebruikers automatisch door de koppeling gesynchroniseerd waardoor gegevens kloppend en up-to-date zijn.
Het resultaat van deze koppeling is dat medewerkers minder tijd kwijt zijn aan het dubbel invoeren van gegevens en het up-to-date houden daarvan. Daarnaast is het minder foutgevoelig.
Een ander resultaat van deze koppeling is dat altijd de juiste en actuele broninformatie voor het aanleveren van (management)rapportages beschikbaar is.