Tijdens de vakantieperiode heb ik volop energie opgedaan. En voordat ik me in allerlei zaken tegelijk stort, heb ik me voorgenomen om me op een beperkt aantal punten te focussen en daar vol voor te gaan. Voor Thorax is dit een mooie periode om nieuwe projecten op te pakken en stil te staan bij de speerpunten voor de komende periode. Die speerpunten gaan over 3 zaken…
Speerpunt 1 – Thorax koppelt je ECD aan de verwijsindex
In een eerder blog hebben we daar het volgende over geschreven:
Verwijsindex blijkt waardevol in tijden van fysieke afstand
Nu we elkaar minder zien, en we dus ook als hulpverleners en andere betrokkenen fysiek minder bij onze cliënten over de vloer komen, is samenwerking belangrijker dan ooit. Het is immers lastiger overleggen, zowel met collega’s als met de cliënt, ook omdat je niet achter de voordeur kunt kijken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat we enthousiaste geluiden over de verwijsindex horen tijdens ons klanttevredenheidsonderzoek. Het instrument blijkt extra nuttig in deze tijd, juist omdat je dan weet welke hulpverleners er nog meer bij jouw jeugdige betrokken zijn. Vooral nu is het… Lees verder
Speerpunt 2 – Thorax koppelt je ECD aan AFAS
In een eerder blog hebben we daar het volgende over geschreven:
Thorax koppelt ECD hulpverlener aan AFAS: minder fouten, meer tijd voor de cliënt
Als hulpverlener wil je het liefst bezig zijn met je cliënten. En dus bij voorkeur niet met administratieve werkzaamheden. De nieuwe koppeling van Thorax met AFAS speelt op deze behoefte in. We verzorgen als koppelpartner als het ware een digitale brug tussen het primair proces en het financieel proces. Dit betekent dat een hulpverlener in het ECD (het cliëntregistratiesysteem) kan blijven werken en de administratieve medewerker in het financiële systeem (AFAS). De koppeling zorgt ervoor dat relevante informatie automatisch én continu in beide systemen geactualiseerd wordt. Zonder dat er in een ander systeem ingelogd hoeft te worden… Lees verder
Speerpunt 3 – Thorax helpt je met applicatiebeheer
In een eerder blog hebben we daar het volgende over geschreven:
Hoe krijg je als (jeugd)zorgorganisatie meer lucht? Zó pak je dat aan…
In ons vorige blog vertelde ik al over hoe er, als gevolg van corona, bij veel zorggerelateerde organisaties ICT-zaken ad hoc zijn ingericht. En dat is begrijpelijk, want we werden allemaal overvallen door het virus dat om een razendsnelle actie vroeg. Inmiddels is het tijd voor verbetering van deze snel opgezette inrichtingen, want deze situatie van thuiswerken en alles wat daarmee samenhangt, blijft nog wel even. En dat betekent nogal wat voor de rol van beheerders binnen deze organisaties. Zo helpen we een grote jeugdzorgorganisatie in het westen van het land bijvoorbeeld met hun applicatiebeheer. Zij gaan over naar een nieuwe versie van het registratiesysteem en wij zorgen er onder meer voor dat gebruikers, vooral hulpverleners, hun werk goed kunnen blijven doen. Dat doen we door concreet… Lees verder
Mocht je eens vrijblijvend willen sparren over één van bovenstaande onderwerpen, neem dan contact met ons op. Je bereikt ons rechtstreeks via 033 46 591 15 of via onze contactpagina.